poniedziałek, 4 listopada 2013

Krem z czerwonej soczewicy


Składniki:
Marchew - 3 szt.
Pietruszka - 1 szt.
Cebula - 3 szt.
Soczewica - 400 g (jedno opakowanie)
Wędzonka - 5 plasterków
Imbir - 3 plasterki
Czosnek - 1 ząbek
Liść laurowy
Ziele angielskie
Suszone chili
Sól
Woda - 2 l.



Umyte i obrane warzywa kroję i wrzucam do garnka razem z odrobiną wędzonki. Polewam oliwą z oliwek, podsmażam. Kiedy warzywa się zarumieniły zalałem je około 2 litrami wody i ugotowałam. Dodałam pokrojony imbir i czosnek, osoliłam, wrzuciłam 2 papryczki chili, liść laurowy i ziele angielskie.



 Do ugotowanych warzyw dodałam opakowanie czerwonej soczewicy, gotowałam do rozgotowania. Wszystko ugniotłam tłuczkiem do ziemniaków.

Krem nie jest idealny, trochę za mdły, ale jak ktoś ma chęć na delikatny smak - polecam ;-)
Musze jeszcze trochę popracować na tym kremem, może trochę białego wina?
Jedno jest pewne zupa jest bardzo, bardzo sycząca.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz